Właśnie napełniłeś zbiornik gazu do swojego samochodu i jesteś gotowy do uderzenia w drogę, ale silnik nie chce się uruchomić. Co to oznacza i co powinieneś zrobić? Choć możesz być spanikowany, istnieje kilka ważnych powodów, dla których samochód nie ruszy po nabraniu gazu.
Najczęstszym powodem, dla którego samochód nie uruchamia się po dodaniu gazu, jest zablokowanie zaworu kontrolnego oczyszczania EVAP. Spowoduje to, że opary paliwa zostaną wepchnięte do kolektora dolotowego. Inne częste przyczyny to zły akumulator, zatkany filtr paliwa lub zła pompa paliwowa.
W tym artykule oceniamy różne powody, dla których samochód nie ruszy po tankowaniu. Patrzymy również na to, co oznacza uzyskanie złego gazu i jak można go uniknąć.
Spis treści show 7 powodów, dla których samochód nie chce zapalić po dodaniu gazu 1. Zły zawór kontrolny oczyszczania EVAP 2. Rozładowany akumulator 3. Zatkany filtr paliwa 4. Uszkodzona pompa paliwa 5. Zły rozrusznik 6. Niedziałający alternator 7. Problemy z iskrą Co zrobić, gdy samochód nie chce zapalić po dodaniu gazu Symptomy złego gazu7 Powodów, dla których samochód nie odpala po dodaniu gazu
1. Zły zawór kontrolny oczyszczania EVAP
Najczęstszym powodem, że twój samochód nie ruszy po napełnieniu gazu na stacji benzynowej jest z powodu zaworu kontrolnego oczyszczania EVAP utknął otwarty. Kiedy napełniasz zbiornik paliwem, nadciśnienie powietrza musi gdzieś pójść i może być ciasno z dyszą paliwową. Dlatego jeśli zawór utknął w pozycji otwartej, zostanie ono wepchnięte bezpośrednio do kolektora dolotowego.
To spowoduje, że zbyt dużo paliwa wejdzie do komór spalania podczas korbowania silnika po dolewce, a to spowoduje, że Twój samochód będzie trudny do uruchomienia.
2. Martwy akumulator
Jeśli akumulator padł lub jeśli połączenia są luźne, Twój samochód nie otrzyma mocy rozruchowej, której wymaga. Większość akumulatorów samochodowych trwa od trzech do pięciu lat, plus są znaki ostrzegawcze, że zaczyna się nie udać.
Jeśli światła wydają się ciemniejsze lub masz problemy z akcesoriami, możesz chcieć wymienić akumulator samochodowy przed śmiercią. Należy również sprawdzić, czy nie ma korozji często i oczyścić go z roztworem sody oczyszczonej, aby upewnić się, że połączenie jest silne.
Jeśli musisz uruchomić akumulator skokowo, aby go uruchomić, odsuń samochód od pomp paliwowych. Nie chcesz robić niczego w pobliżu pomp, co mogłoby wywołać iskrę.
3. Zatkany filtr paliwa
Filtr paliwa utrzymuje zanieczyszczenia przed dotarciem do silnika. Oczyszcza on paliwo z zanieczyszczeń i brudu. Z czasem zanieczyszczenia te gromadzą się w filtrze, powodując jego zatkanie.
Zanim ten problem uniemożliwi Ci uruchomienie silnika, powinieneś zauważyć inne objawy. Osiągi powoli się pogarszają i spada wydajność paliwa. Gdy filtr zostanie całkowicie zablokowany, silnik nie będzie w stanie uzyskać potrzebnego paliwa, co spowoduje sytuację braku rozruchu.
Większość producentów sugeruje wymianę filtra paliwa jako część regularnej konserwacji. Może być konieczna jego wymiana co 20 000 do 30 000 mil, zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi. Ważne jest również, aby używać paliwa najwyższej klasy, aby utrzymać system w czystości.
4. Uszkodzona pompa paliwa
Pompa paliwa jest zanurzona w zbiorniku paliwa, co zapewnia jej pracę w chłodniejszych temperaturach. Jeśli pozwolisz, aby poziom paliwa spadł zbyt nisko, pompa może się przegrzać i ulec uszkodzeniu.
Aby przenieść gaz do silnika, pompa paliwowa musi być sprawna. Jednak awarii pompy paliwa będzie również zapewnić Państwu inne objawy przed daje się całkowicie. Jeśli silnik pluje podczas jazdy przy dużych prędkościach, słychać jękliwe dźwięki pochodzące ze zbiornika lub pojazd nadal przeciąga się, pompa paliwowa może być winna.
Aby zdiagnozować uszkodzoną pompę paliwową, należy sprawdzić ciśnienie za pomocą manometru. To może być skomplikowane zadanie, tak jak wymiana często okazuje się być.
5. Zły rozrusznik
Jeśli rozrusznik zawiedzie, nie będziesz w stanie uruchomić silnika korbą. Kiedy wkładasz kluczyk do stacyjki i przekręcasz go, rozrusznik jest tym, co aktywuje silnik. Jeśli to jest problem, możesz również usłyszeć dźwięk klikania, gdy próbujesz obrócić klucz.
Na szczęście istnieją wskazówki, jak uruchomić silnik z uszkodzonym rozrusznikiem. Możesz spróbować walić w niego, aby pomóc mu ominąć martwe miejsce. Jeśli jeździsz samochodem z ręczną skrzynią biegów, możesz również spróbować bump-start silnika.
6. Niedziałający alternator
Są chwile, kiedy można wymienić akumulator samochodowy tylko mieć ten sam problem. Nawet jeśli wydaje się, że bateria umarła ponownie, może to być wadliwy alternator zamiast.
Alternator jest odpowiedzialny za ładowanie akumulatora podczas pracy silnika. Jeśli nie działa, akumulator umrze przedwcześnie.
Możesz użyć multimetru, aby sprawdzić stan alternatora. Przy wyłączonym silniku sprawdź napięcie akumulatora. Odczyt powinien wynosić od 12,5 do 12,8 V. Podczas gdy silnik pracuje, chcesz dokonać kolejnego odczytu. Tym razem jednak powinien on wykazać znaczny wzrost. Jeśli nie, czas wymienić alternator.
7. Problemy z iskrą
Świece zapłonowe są potrzebne do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Kiedy świeca jest uszkodzona lub zanieczyszczona, silnik może początkowo nie odpalać. Jednak ten stan może również powodować problemy z uruchomieniem silnika.
Świece zapłonowe to tylko jedna część układu zapłonowego, która może być winna. Należy również pomyśleć o przewodach świec zapłonowych, a także o module zapłonowym, obwodzie i przełączniku. Aby zapobiec problemom, należy wymienić świece zapłonowe zgodnie z zaleceniami serwisowymi podanymi w instrukcji obsługi.
Co zrobić, gdy samochód nie chce zapalić po zatankowaniu paliwa?
Siedzenie przy dystrybutorze paliwa i problemy z uruchomieniem samochodu mogą być przytłaczające i żenujące. Jednak ważne jest, aby zachować spokój i poziom, dzięki czemu można podjąć najlepsze decyzje. Oto kilka kroków, które mogą Ci pomóc.
- Spróbuj ponownie uruchomić silnik. Może tym razem się uda.
- Otwórz maskę i spójrz na połączenie akumulatora. Jeśli połączenia nie są bezpieczne, spróbuj je ponownie dołączyć.
- Jeśli akumulator jest martwy, chcesz odepchnąć samochód od pompy paliwa i uruchomić go skokowo.
- Tak czy inaczej, trzeba przenieść pojazd w tym momencie. Jeśli jesteś w stanie wykonać dalszą diagnostykę, upewnij się, że jesteś poza zasięgiem.
- Jeśli nie możesz dowiedzieć się, co jest nie tak, musisz mieć pojazd holowany.
Jeśli nie jesteś pewien, jak rozwiązać problem, chcesz sięgnąć po jakieś profesjonalne wsparcie. Nie bierz na siebie więcej niż to, co jesteś w stanie lub możesz ryzykować powodując dalsze problemy.
Symptomy złego gazu
Zawsze istnieje szansa, że gaz, który włożyłeś do zbiornika był zły. "Zły gaz" oznacza, że paliwo nie może się spalać tak jak powinno. Gdy umieścisz zły gaz w zbiorniku, może to spowodować szorstki bieg jałowy, problemy z przeciąganiem lub dźwięki ping. Może to również zmusić do włączenia kontrolki Check Engine i spowodować problemy z uruchomieniem samochodu.
Zanieczyszczenie gazu może wystąpić w rafinerii lub podczas transportu do stacji paliw. Może być również wysoka zawartość wody z powodu niewłaściwego przechowywania. Woda przenika do systemu, gdy paliwo jest umieszczone w skorodowanym zbiorniku lub gdy korek jest rozszczelniony. Niestety, zły gaz może spowodować niebezpieczne nagromadzenie się wody w silniku Twojego samochodu, prowadząc do jego trwałej awarii.
Aby uniknąć wlania złego gazu do swojego pojazdu, upewnij się, że zawsze odwiedzasz renomowaną stację. Najlepiej kupować paliwo na stacjach z najwyższej półki, które spełniają wyższe standardy. Jeśli uważasz, że dostałeś złe paliwo, nie odwiedzaj tej stacji ponownie. Dodatkowo, zawsze chcesz używać odpowiednich oktanów, aby silnik działał tak, jak powinien.
Inne powiązane kwestie:
- Car Won't Start?
- Samochód nie odpala, ale działa radio i światła
- Silnik samochodu pracuje, ale nie odpala?
- Samochód nie chce zapalić - przyczyny i jak naprawić
- Samochód nie chce zapalić po wymianie akumulatora