img

Jak ocenić samochód używany [Przewodnik krok po kroku]

Kupno używanego samochodu jest zazwyczaj dość stresującym doświadczeniem. Obawa, że zostaniesz oszukany może być przytłaczająca. Nie ma nic gorszego niż dowiedzieć się, że samochód, który właśnie kupiłeś jest cytryna. Smutnym faktem jest, że bez względu na to, jak dobrze sprawdzić samochód przed zakupem, coś nieoczekiwanego może nadal iść źle. Więc plan jest do stosu szanse na swoją korzyść.

Najmądrzejszą rzeczą do zrobienia, jest mieć samochód oceniane przez profesjonalistę przed zakupem, i gorąco polecam to zrobić. Ale w międzyczasie, tutaj jest cała masa dobrych przydatnych rzeczy, które mówi, jak ocenić używany samochód.

Przy zakupie używanego samochodu, ważne jest, aby zrozumieć, że jest to tylko to, używany samochód. Jeśli twój plan jest kupić samochód, który nie ma nic złego z nim, trzeba kupić nowy samochód. Nawet wtedy nie możesz być pewien, że nie będziesz miał problemów. Więc należy zważyć problemy, które można znaleźć z używanym samochodem, przed początkowym kosztem samochodu, a co jesteś gotów wydać na to po zakupie. Oto rzeczy, które należy szukać.

Pierwszą rzeczą, którą można zauważyć, jak zbliża się do samochodu jest stan ciała. Jak chodzić wokół pojazdu, szukać żadnych paneli ciała, które nie mogą dokładnie pasować do koloru reszty. Spójrz na drzwi, błotnik, kaptur, lub pokrywę bagażnika, który jest poza kolorem. Jeśli farba nie pasuje, to znaczy, że dany panel został przemalowany.

Panel, który został przemalowany, został albo wymieniony, albo naprawiony, oznacza to, że pojazd uległ wypadkowi.

Przyjrzyj się również szczelinom między panelami. Porównaj szczeliny po jednej i drugiej stronie pojazdu. Przyjrzyj się szczelinom między przednimi drzwiami a przednimi błotnikami. Jeśli szczelina po jednej stronie pojazdu znacznie różni się od szczeliny po drugiej stronie, oznacza to, że jeden z tych paneli był wymieniany lub naprawiany.

Stań z przodu pojazdu i spójrz na szczeliny po obu stronach maski silnika. Jeśli nie są one takie same, kaptur nie jest wyśrodkowany, co oznacza, że został usunięty. Zrób to samo z pokrywą bagażnika. Czasami kaptury są usuwane, aby zrobić miejsce na wymianę silnika.

Jeśli patrzysz na starszy samochód i martwisz się o rdzę, użyj magnesu wokół tylnych studzienek, aby upewnić się, że są metalowe. Czasami faceci naprawiają rdzę na karoserii za pomocą szpachli. Tego typu naprawy nigdy nie są trwałe.

Mówiąc o rdzy, padnij na kolana i sprawdź panele wahacza. Wahacze to obszar wzdłuż boków pojazdu, pod drzwiami. Zejdź naprawdę nisko, abyś mógł zobaczyć spód wahaczy. Jest szansa, że zobaczysz trochę rdzy, zwłaszcza jeśli mieszkasz w obszarze o wysokiej rdzy. Jeśli wahacze są zardzewiałe z dala, odejść.

Rdza to nie tylko problem kosmetyczny. Rdza może powodować wiele problemów funkcjonalnych z układem kierowniczym, zawieszeniem i układem napędowym.

Otwórz maskę przed uruchomieniem silnika. Pod maską na pewno widać rdzę. Wysokie temperatury w komorze silnika mogą sprzyjać powstawaniu rdzy. To, co nie powinno być widoczne, to rzeczy, które rdzewieją. Należy zwrócić szczególną uwagę na śruby. Jeśli łby śrub są tak zardzewiałe, że nie wyglądają już jak śruby, oznacza to, że pojazd ma problem z rdzą.

Zdejmij korek oleju. Pod korkiem powinien być widoczny olej, i tylko olej. Wydobądź trochę oleju palcem. Na palcu powinien znajdować się tylko olej. Jeśli widzisz coś, co przypomina czarne lub brązowe błoto, olej w tym silniku nie został prawidłowo wymieniony. Szlam silnika jest numerem jeden powód, że odszedł od używanych samochodów na przestrzeni lat. Nie można naprawić szlamu, jest to zabójca silnika.

Należy również uważać na mlecznobiałą substancję pod korkiem oleju. Czasami jest to spowodowane kondensacją pary wodnej, ponieważ silnik jest uruchamiany tylko na krótkich trasach. Ale może to być również oznaka poważnych problemów z silnikiem.

(Kiedy umawiasz się na oglądanie pojazdu, nalegaj, aby silnik był zimny, kiedy przyjedziesz. Powinieneś być podejrzliwy, jeśli obecny właściciel rozgrzewa silnik przed Twoim przyjazdem. Może on ukrywać stukot zimnego silnika lub problemy z jazdą. )

Tylko na zimnym silniku zdejmij korek chłodnicy. Nie zdejmuj korka chłodnicy na gorącym silniku. W niektórych pojazdach korek jest przykręcony do plastikowej butelki z płynem odgazowującym. Upewnij się, że płyn przeciw zamarzaniu nie jest brązowy. Nie szkodzi, jeżeli płyn chłodzący nie jest błyszcząco czysty, można go przepłukać, ale brązowy jest zły.

Środek przeciw zamarzaniu, który widzisz w chłodnicy lub butelce z odgazowaniem, to ten sam środek, który jest w silniku. Brązowy oznacza rdzę, a rdza jest szkodliwa.

Załóż z powrotem korek i poproś kogoś o uruchomienie silnika. Stań wzdłuż pojazdu, tak abyś mógł zobaczyć rurę wydechową i jednocześnie usłyszeć silnik. Przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika należy spodziewać się niewielkiego kłębu dymu. Nie powinieneś jednak widzieć dużej ilości białego, niebieskiego lub czarnego dymu. Duże ilości białego dymu przy rozruchu zimnego silnika mogą być spowodowane przesiąkaniem płynu chłodniczego do cylindra w ciągu nocy. Niebieski dym jest spalanie oleju, a zimny start czarny dym jest najprawdopodobniej zablokowany wtryskiwacz paliwa, które mogą prowadzić do bardzo drogie naprawy katalizatora. Wszystkie te kolory są złe.

Słuchaj dla zimnego silnika pukanie. Czasami tego typu stuki mogą zniknąć w ciągu zaledwie kilku sekund. Dzisiejsze zimne stuki silnika stają się jutro w pełnym wymiarze czasu, naprawdę drogie stuki.

Podczas gdy jesteś pod maską pociągnij bagnet skrzyni biegów. Jeśli pojazd ma znaczne mile, płyn nie będzie czysty, a może to pachnie trochę spalony. To jest w porządku, tak długo, jak to nie pachnie bardzo spalony. Będziesz wiedzieć, co to za różnica. Jeśli zapach spalenizny na bagnecie skrzyni biegów jest przytłaczający, jak ognisko, skrzynia biegów jest tostowa.

Rozejrzyj się dookoła pod maską w poszukiwaniu przewodu wodnego. Prawie każdy samochód powodziowy, jaki widziałem, miał zauważalną linię wodną, która jest widoczna wzdłuż ściany ogniowej, spod maski.

Wiesz już, jak powinien brzmieć silnik samochodu. Wszystkie odgłosy stukania są złe i są dobrym powodem, aby nie kupić samochód. Nie pozwól sprzedawcy wyłączyć silnik. Musisz zobaczyć, że to dziecko osiągnąć temperaturę roboczą.

Myślę, że zapomniałem wspomnieć, że należy nosić swoje "się brudne ubrania" podczas sprawdzania używanego samochodu. Jedynym sposobem, aby spojrzeć pod samochodem jest położyć się pod samochodem.

Połóż się na plecach i spójrz pod silnik z latarką. Jeśli pojazd ma trochę mil na nim, widać wycieki, ale powinny one być małe wycieki. Jeśli dolna część silnika lub skrzyni biegów jest nasączona i kapie, powinieneś być zaniepokojony, jak często był on uruchomiony na niski poziom płynów. Nie chodzi więc tylko o to, aby naprawić wycieki, ale także o szkody, które już zostały wyrządzone z powodu braku odpowiedniego poziomu płynów.

Zanim wyruszysz w drogę, obejrzyj opony. Nie przejmujemy się głębokością bieżnika na oponach. Jeśli potrzebuje opon, że jest w porządku, figura, że w cenie, którą jesteś gotów zapłacić za samochód (What Are The Best Tire Brands). To, czego szukasz, to nierównomierne zużycie opon. Jeśli któraś z czterech opon jest bardziej zużyta po wewnętrznej lub zewnętrznej stronie, może to oznaczać, że mamy do czynienia z problemem z zawieszeniem.

To normalne, że opony w miarę zużywania się zaczynają nierównomiernie tracić bieżnik. Ale jeśli wewnętrzna lub zewnętrzna strona opony jest prawie łysa, a na pozostałej części bieżnik jest mięsisty, to zbieżność jest bardzo nieprawidłowa. W normalnych warunkach eksploatacji nie ma powodu, aby zbieżność kół przednich lub tylnych zmieniała się aż tak bardzo. Małe zmiany są normalne z powodu naturalnego zużycia elementów układu kierowniczego i zawieszenia. Z tego powodu dobrym sposobem konserwacji jest okresowe sprawdzanie zbieżności kół przednich.

Jeśli zbieżność jest bardzo nieprawidłowa, oznacza to, że coś jest zgięte, złamane lub nieprawidłowo zamontowane. Zużycie opon jest dość często dobrym wskaźnikiem problemów z układem kierowniczym i zawieszeniem. To dlatego należy być podejrzliwym, gdy widzisz nowe opony na pojeździe, który jest na sprzedaż. Kto wydaje takie pieniądze na samochód, który sprzedaje? Ktoś, kto ma coś do ukrycia, że jest kto.

Więc ciało i zawieszenie wydają się proste, silniki nie sludged, głośno, lub dumpingu płynów, a rdza wydaje się minimalna, czas wspiąć się do środka i zająć miejsce. Jeśli nie można dostać się wygodnie w fotelu, nie należy kupować samochodu. Zdaję sobie sprawę, że wydaje się to głupie po omówieniu silników i zawieszeń, ale jeśli jazda samochodem boli plecy, samochód nie jest dla Ciebie.

Jeśli przedział pasażerski ma zapach pleśni, to znaczy, że był mokry. Oznacza to, że albo przecieka, gdy pada deszcz, albo był w powodzi. Odejdź.

Poświęć trochę czasu, aby poruszyć kilka rzeczy w kabinie pasażerskiej. Popracuj nad szybami i wycieraczkami. Sprawdź klakson. Skrzypiący klakson lub niedziałające elektryczne szyby to nie powód, żeby nie kupić samochodu, ale musisz mieć pojęcie o kosztach naprawy, zanim złożysz ofertę. Wrzuć bieg i ruszaj.

Zwróć uwagę na położenie kierownicy podczas jazdy w linii prostej. Szprychy kierownicy powinny być ustawione prosto. Jeśli kierownica jest trochę odchylona, to w porządku, trzeba ją wyregulować. Jeśli kierownica jest znacznie odchylona, to jest problem. Nie ma powodu, aby kierownica była daleko od środka. 45 stopni to za dużo. Jeśli tak jest, jakiś element jest albo wygięty, albo złamany, albo niewłaściwie zainstalowany.

Trzy najdroższe rzeczy, które mogą pójść nie tak z przeciętnym samochodem to silnik, skrzynia biegów i tylny mechanizm różnicowy. Miejmy nadzieję, że będziesz w stanie wykryć wszelkie problemy podczas testu drogowego.

Istnieje wiele odgłosów, które samochód może wydawać podczas jazdy w dół drogi, które nie są drogie do naprawy, a są też takie, które będą cię mugol i ukraść portfel. Jedynym pewnym sposobem, aby poznać konsekwencje hałasu jest zdiagnozowanie go przez profesjonalnego technika samochodowego.

Większość czasu wadliwy tylny mechanizm różnicowy daje ładne hałaśliwe ostrzeżenie, zanim pójdzie bang. Najczęstszym hałasem dla niezdrowej tylnego mechanizmu różnicowego, aby zrobić jest wycie, wycie, hooting hałasu. Ten hałas może pojawić się na dwa sposoby. To może się zdarzyć tylko podczas przyspieszania, i zatrzymać jak tylko puścić gaz, lub może przyjść, gdy puścić gaz, i odejść jak tylko zaczniesz przyspieszać. Zależy to od tego, która strona przekładni pierścieniowej jest zużyta, strona wybiegu czy strona napędu.

Więc jeśli słyszysz hooting z tyłu, że zmienia się z naciskiem na pedał gazu, plan na duże naprawy dolców dla tego pojazdu.

Podczas jazdy samochodem, należy zwrócić szczególną uwagę na to, jak automatyczna skrzynia biegów przesuwa. Jestem pewien, że jeździłeś wystarczająco długo, aby wiedzieć, jak automatyczna zmiana skrzyni biegów powinna czuć. Jeśli transmisja neutralizuje się między zmianami, nawet trochę, to jest zrobione. Nazywa się to flare up, i prawie zawsze wymaga demontażu skrzyni biegów.

Nie bój się jeździć ciężko. Wciśnij pedał gazu. Słuchaj silnika i skrzyni biegów, kiedy kopiesz ją w tyłek.

Zwróć uwagę na to, czy pojazd ściąga mocno na jedną stronę podczas jazdy prosto. Słuchaj nadmiernego pisku na zakrętach. Oba mogą być oznaką problemów z przednim zawieszeniem.

Pojazd potrzebuje hamulców nie jest dobrym powodem, aby odejść od sprzedaży. Hamulce są normalne, oczekiwane elementy konserwacji. Więc jeśli hamulce piszczą, gdy stosowane, nie ma wielkiego problemu. Zwróć uwagę, czy pedał hamulca idzie do podłogi po zastosowaniu, lub powoli dryfuje do podłogi, gdy na przystanku. Wskazuje to na utratę ciśnienia, a to może być czasami kosztowna naprawa.

Najważniejszą rzeczą do zrobienia podczas testu drogowego jest "wyczucie pojazdu". Wiesz, czego oczekujesz od samochodu. Twoje osobiste preferencje dotyczące takich rzeczy jak prowadzenie, moc, komfort i styl są tak samo ważne jak wszystkie techniczne bzdury, które właśnie przeczytałeś.

Nie wyłączaj silnika po zakończeniu testu drogowego. Otwórz maskę z silnikiem nadal działa, i słuchać żadnych stuknięć, które mogą pojawić się tylko wtedy, gdy silnik jest w temperaturze roboczej.

Teraz dowiedziałeś się, jak ocenić używany samochód i właśnie ukończyłeś obszerne badanie pojazdu zgodnie z zaleceniami w tym artykule. Stoisz tam w swoich brudnych ubraniach, latarka w jednej ręce, sklep szmatą w drugiej, i myślisz, że może chcesz go kupić.

Pozwól mi tylko powiedzieć, że nie mogę przecenić znaczenie posiadania profesjonalnego spojrzeć na pojeździe przed dokonaniem plunge. Jeśli sprzedawca nie pozwala twój facet sprawdzić samochód, on coś ukrywa.

Poproś o dokumentację serwisową. Większość ludzi nie będzie ich miała, ale nie zaszkodzi zapytać. Nie zaszkodzi również sprawdzić numer identyfikacyjny pojazdu. Zawiera on informacje, które zostały prawidłowo zgłoszone. Więc tylko dlatego, że nie ma go tam, nie oznacza, że to się nie stało.

Jeśli zdecydujesz się złożyć ofertę na samochód, przyjść w niskiej. Naprawdę nisko. Spraw, aby sprzedawca śmiał się z Twojej oferty. W ten sposób punkt wyjścia do negocjacji jest określony przez Ciebie. Jeśli chcesz samochód wystarczająco zły, a on chce go sprzedać wystarczająco zły, będziesz zgodzić się na cenę.

Mam nadzieję, że to pomoże Ci wyjść na dobrym końcu swojego następnego zakupu używanego samochodu. Wszystkie informacje w tym artykule jest wtórny do tego, co czujesz w jelitach, kiedy patrzysz na używany samochód. Jeśli nie czujesz się dobrze, odejdź.

Kamil Warzecha

Redakcja Meguiars.com.pl

Zobacz również