img

Drobne ubytki w karoserii i sposoby radzenia sobie z nimi

O nieduże wgniecenie w blasze samochodu wcale nie jest trudno. Na szczęście, pojawienie się takiego problemu wcale nie wiąże się z koniecznością złożenia natychmiastowej wizyty u lakiernika. Jeśli rysa nie jest duża, a my potrafimy zareagować adekwatnie, jesteśmy w stanie rozwiązać problem niskim kosztem i bez profesjonalnego wsparcia.

Mała rysa

Pierwszym, co należy zrobić jest podjęcie decyzji o tym, aby usunąć zarysowanie natychmiast po jego pojawieniu się. Jeśli rysa jest niewielka, nie oznacza to wcale, że nie stanie się ona pożywką dla rdzy. Co więcej, już po niedługim czasie jej obecność może stać się problemem na tyle poważnym, że nawet profesjonaliście trudno się będzie z nim uporać. W zależności od tego, jak poważne jest zarysowanie, możemy zdecydować się zarówno na skorzystanie z pisaka z lakierem, jak i specjalnego zestawu naprawczego. Kredka lub pisak to rozwiązanie szczególnie lubiane przez kierowców przede wszystkim dlatego, że należy do opcji wyjątkowo tanich. Oczywiście, należy liczyć się z tym, że nie jest propozycją perfekcyjną, warto więc sięgać po nie chcąc przede wszystkim maskować ewentualne zadrapania. Nawet najprostsza kredka jest jednak skutecznym zabezpieczeniem lakieru już choćby przed wizytą w myjni automatycznej.

Usuwanie zarysowań

Sposób na uszkodzenia

Jeśli jednak zależy nam na skuteczniejszej opcji, z pewnością powinniśmy zainteresować się przede wszystkim zestawem naprawczym do lakieru. Dziś rozwiązanie tego typu można znaleźć w ofercie niemal każdego producenta kosmetyków samochodowych. Najczęściej zestaw składa się z pędzelka i dwóch fiolek. Podczas gdy w jednej z nich znajduje się podkład, druga zawiera właściwy lakier. Oczywiście, przed zastosowaniem zestawu zaleca się starannie oczyścić i odtłuścić obszar, który będziemy zabezpieczali. Jeśli uszkodzenia są poważniejsze, najlepszym rozwiązaniem wydaje się odwołanie się do klasycznych rozwiązań. W takim przypadku z pomocą przychodzi nam najczęściej papier ścierny, benzyna ekstrakcyjna oraz przynajmniej niewielka ilość pasty ściernej, a także szpachle, podkład i sam właściwy lakier. Tego rodzaju prace wymagają przy tym staranności i solidnego przygotowania.

Robert Antkowiak

Redakcja Meguiars.com.pl

Zobacz również